Η vegan διατροφή κατακτά την αγορά

Επιχειρηματικότητα + Καινοτομία
16/03/2022
2' ανάγνωση

Ποιος;

Η παγκόσμια αγορά προϊόντων vegan διατροφής…

Τί;

…υπολογίζεται πως θα φθάσει τα 35,5 δισεκατομμύρια δολάρια (περίπου 29 δισεκατομμύρια €) μέχρι το 2027.

Πότε;

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στις 5 Μαρτίου του 2021.

Γιατί;

Η συνεχής αύξηση του vegan και vegan-friendly κοινού αυξάνει την ζήτηση και τις πωλήσεις vegan τροφίμων με ταχύ ρυθμό.

Λοιπές πληροφορίες

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το Business Expert, στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι νεότερες ηλικίες είναι ο βασικός μοχλός αυτής της αλλαγής. Οι νέοι ανησυχούν για θέματα όπως τα δικαιώματα των ζώων, η υγεία, η αλλαγή του κλίματος. Παράλληλα, σημαντικό παράγοντα αποτελούν κάποιες θρησκείες καθώς και διατροφικές αλλεργίες από τις οποίες πάσχει μεγάλο τμήμα του πληθυσμού.

Μεγάλο ρόλο στην αύξηση του vegan καταναλωτικού κοινού καθορίζουν και οι διαμορφωτές της κοινής γνώμης, οι λεγόμενοι “opinion leaders” ή “influencers”. Διασημότητες που ακολουθούν τον vegan τρόπο ζωής, όπως η τραγουδίστρια Ariana Grande, ο Moby, και ο πρωταθλητής της Φορμουλα 1 Lewis Hamilton, προτρέπουν το κοινό τους μέσω των δράσεων αλλά και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να ακολουθήσει τη vegan διατροφή.

H διάθεση vegan προϊόντων όχι μόνο από εξειδικευμένα καταστήματα, αλλά πλέον και από μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων και καταστημάτων, κάνει πιο εύκολη τη ζωή των vegans δίνοντας περισσότερες επιλογές. Αυτές οι επιλογές όμως δεν είναι διαθέσιμες μόνο στο vegan καταναλωτικό κοινό αλλά σε όλους τους καταναλωτές που ενδιαφέρονται να αντικαταστήσουν ζωικά τρόφιμα με φυτικά για λόγους ευεξίας ή βιωσιμότητας. Και από ό,τι φαίνεται, οι vegan-friendly καταναλωτές συνεισφέρουν σημαντικά στην αύξηση της ζήτησης vegan προϊόντων. Ενδεικτικό παράδειγμα αποτελεί ο τομέας των φυτικών ροφημάτων (γάλα βρώμης, καρύδας, αμυγδάλου κ.α.), τα οποία έχουν αγκαλιάσει όλοι, vegans και vegan-friendly – έτσι ο κλάδος σημείωσε αύξηση περίπου 200% μέσα σε 5 χρόνια. Από τα στοιχεία είναι εμφανές ότι ο βιγκανισμός θα μπορούσε να αντικαταστήσει την «πατροπαράδοτη» διατροφή μέσα στα επόμενα χρόνια.

Η γνώμη μας

Ο βιγκανισμός βρίσκει ολοένα και περισσότερο έδαφος και στην Ελλάδα. Το vegan κοινό ολοένα και αυξάνεται και αυτό είναι πρόδηλο από τη μεγάλη πλέον ποικιλία vegan προϊόντων στην αγορά καθώς και την διάθεση μεγάλης γκάμας βίγκαν προϊόντων από «συμβατικούς» λιανοπωλητές. Για παράδειγμα, παρατηρούμε με χαρά προϊόντα όπως κρασιά να λαμβάνουν vegan πιστοποίηση ή και αλείμματα όπως μαγιονέζες.

Αξίζει μόνο να σημειωθεί πως μέχρι πριν 10 χρόνια στην Ελλάδα υπήρχαν 4-5 πιστοποιημένα vegan ελληνικά brands, ενώ σήμερα προστίθενται συνεχώς νέα brands. Στο directory της Vegan Times αυτή τη στιγμή υπάρχουν πανω από 140 brands με vegan προϊόντα που είναι διαθέσιμα στην ελληνική και κυπριακή αγορά. Το συγκεκριμένο γεγονός αποδεικνύει την αύξηση του καταναλωτικού κοινού και την ανάγκη να δημιουργηθούν και να καλυφθούν οι ανάγκες της αγοράς. Υποδεικνύει, επίσης, την ευελιξία των βίγκαν προϊόντων, που ταιριάζουν σε κάθε τραπέζι, ανεξαρτήτως του αν υπάρχουν vegans σε αυτό.

Με λίγα λόγια, δεν χρειάζεται να είναι κανείς βίγκαν για να απολαύσει βἰγκαν προϊόντα.

Αλλά ο κόσμος είναι καλύτερος για όλους όταν το τραπέζι μας είναι vegan.

© Vegan Times 19-04-2021

Δημοσιεύτηκε: 19/04/2021
Ενημερώθηκε:
16/03/2022

Πηγές:

  1. Main picture credits to Amy Shamblen | Unsplash
  2. Research and Markets ltd (2019) Vegan Food Market by Product Type and Distribution Channel: Global Opportunity Analysis and Industry Forecast, 2019-2026. Available at: https://www.researchandmarkets.com/reports/4989525/vegan-food-market-by-product-type-and (Accessed: 14 April 2021).
  3. Business Expert (2021) ‘The Vegan Revolution: How Plant-Based Foods are set to dominate the economy’, Business Expert, 23 February. Available at: https://www.businessexpert.co.uk/the-vegan-economy/ (Accessed: 14 April 2021).