To vegan burger είναι το “κανονικό” μας λέει το Burger King

—Κανονικό ή ζωικό; Αυτή ήταν η ερώτηση των υπαλλήλων στους πελάτες που ήθελαν να παραγγείλουν burger σε ένα Burger King της Βιέννης στο πλαίσιο μίας καμπάνιας της εταιρείας, με στόχο να δει την αντίδραση των πελατών και να αυξήσει την γκάμα των vegan προϊόντων της. Τελικά, πετυχαίνει τον στόχο της η Burger King;

Επιχειρηματικότητα + CSR

29/09/2022
3' ανάγνωση

Εσείς, πώς θέλετε το burger σας;

Η αλυσίδα ταχυφαγείων Burger King στην Βιέννη ξεκίνησε μία εκστατεία βασισμένη στην ιδέα πως το vegan “κρέας” δεν είναι μία εναλλακτική επιλογή αλλά ο κανόνας. Τον Ιούλιο του 2022 σε ένα κατάστημα της εταιρείας στη Βιέννη πραγματοποιήθηκε η εξής ενέργεια:

Κάθε φορά που οι πελάτες ήθελαν να παραγγείλουν ένα burger ο/η υπάλληλος τους έκανε την εξής ερώτηση: “Κανονικό, ή με (ζωικό) κρέας;” («Regular or meat-based?»). Οι αντιδράσεις των επισκεπτών του καταστήματος όπως φαίνεται και στο παρακάτω βίντεο ήταν αμήχανες και κοιτούσαν με ένα βλέμμα απορίας. Αυτό βέβαια οδηγούσε σε περαιτέρω ερωτήσεις σχετικά με τη γεύση του φυτικού μπιφτεκιού.

Το αποτέλεσμα; Οι πελάτες έμπαιναν σε σκέψη, ρωτούσαν πληροφορίες σχετικά με το φυτοφαγικό μπιφτέκι και επέλεγαν να το δοκιμάσουν.

Όπως ανέφερε και μία γυναίκα στο βίντεο: “Ολοένα και περισσότεροι άνθρωποι ακολουθούν μια plant-based διατροφή. Γιατί το plant-based να μην είναι το κανονικό;” 

Αυτή η κίνηση ήταν μία πιλοτική δράση της Burger King για να διερευνηθούν οι αντιδράσεις του κόσμου, προτού ξεκινήσει να προσφέρει μεγαλύτερη γκάμα plant-based επιλογών στα καταστήματά της.

O Christoph Küster, Chief Marketing Officer του ομίλου TQSR, που έχει αναλάβει το franchise της Burger King στην Αυστρία δήλωσε: “Με αυτήν την ερώτηση επιθυμούμε να δείξουμε ότι το ζωικό κρέας είναι μία επιλογή, αλλά όχι η μοναδική”. 

“Κανονικό, ή με (ζωικό) κρέας;” | Burger King

Οι plant-based ενέργειες της Burger King

Το Burger King κάνει κανόνα το κρέας με βάση τα φυτά.

Δεν είναι η πρώτη φορά που η αλυσίδα ταχυφαγείων Burger King προωθεί plant-based προϊόντα στα καταστήματά της. Το 2019 παρουσίασε για πρώτη φορά το Impossible Whopper, ένα vegan burger, στο μενού των καταστημάτων των ΗΠΑ.

Τον Μάρτιο του 2022, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Burger King μετέτρεψε το εστιατόριό της στη Leicester Square του Λονδίνου σε vegan. Παλαιότερα, το καλοκαίρι του 2021 η Burger King άνοιξε ένα νέο κατάστημα στην Κολωνία της Γερμανίας, στο οποίο σερβίρονται αποκλειστικά vegan φαγητά.

Η εταιρεία έχει προχωρήσει και σε άλλες χώρες σε παρόμοιες ενέργειες, όπως στην Ισπανία, την Ελβετία, κ.ά.

H γνώμη μας

Η καμπάνια με την ερώτηση “Θέλετε κανονικό ή ζωικό κρέας” θεωρούμε πως είναι φανταστική. Καθώς στο άκουσμα της ερώτησης αυτής ο πελάτης αιφνιδιάζεται, αναρωτιέται, και ανοίγει συζήτηση. Η συζήτηση φέρνει επιπλέον απορίες και ενδιαφέρον και μ’ αυτόν τον τρόπο ο κάθε άνθρωπος μπαίνει στη διαδικασία να δοκιμάσει τα vegan τρόφιμα ή τουλάχιστον να επαναξιολογήσει τους λόγους που τον κάνουν να επιλέγει τα «μη κανονικά». Αρχικά, αυτά μπορεί να είναι επεξεργασμένα vegan τρόφιμα, τα οποία ναι μεν δεν είναι όσο υγιεινά είναι τα πλήρη τρόφιμα, αλλά βοηθούν στη μετάβαση από την παμφαγική διατροφή στη vegan διατροφή, αφού αυτά τα τρόφιμα (μπιφτέκια, nuggets, hot dogs) προσφέρουν γεύσεις και υφές που δεν διαφέρουν οπτικά από τα ζωικά, κάνοντας την μετάβασή μας ευκολότερη.

Επίσης, το να αποκαλούμε πλέον τα vegan προϊόντα ως κανονικά, μας βάζει σε περισσότερες σκέψεις, γιατί έχουμε συνηθίσει, από μικρή ηλικία, να θεωρούμε κανονικό το ζωικό κρέας και εξαίρεση του κανόνα τα φυτικά τρόφιμα και εν προκειμένω το φυτικό “κρέας”. Όταν λοιπόν “ομαλοποιούμε” την μέχρι τώρα διατροφική εξαίρεση, αυτό μας βάζει σε σκέψεις, για το αν ο μέχρι τώρα διατροφικός τρόπος ζωής μας ήταν “κανονικός”.

Απευθύνεται στους vegans το burger αυτό;

Οι vegan επιλογές φαίνεται να κάνουν ευκολότερη την εξάπλωση του βιγκανισμού. Αλλά είναι vegan αυτές οι επιλογές; 

Η Burger King χάνει την ευκαιρία να κάνει 100% vegan τις λεγόμενες plant-based επιλογές που προσφέρει. Για άλλη μία φορά, παρά τις καμπάνιες και τις όμορφες συζητήσεις, μια μεγάλη και έμπειρη εταιρεία αποτυγχάνει να δημιουργήσει επιλογές για τους ανθρώπους εκείνους που έχουν κάνει την ηθική επιλογή να είναι βίγκαν και “ανοίγουν” την αγορά. Δεν αρκεί μόνο ένα vegan μπιφτέκι για να δημιουργηθεί ένα vegan γεύμα. Πρέπει και τα υπόλοιπα υλικά που απαρτίζουν το γεύμα να είναι vegan. Π.χ. Μαγιονέζα, σως, κέτσαπ, ψωμάκι, τορτίγια, κ.ά. Από τις 8 επιλογές που ονοματίζονται ως Plant-based, η μόνη που ίσως να είναι βίγκαν είναι μία σαλάτα. Αλλά όπως ξέρουμε, σαλάτες υπάρχουν παντού.

Ενδεικτικά, αναφέρουμε πως στην Plant-Based τορτίγια της Burger King η μαγιονέζα δεν είναι vegan, ενώ εάν κάποιος/α επιθυμεί να προσθέσει τυρί στο φυτικό burger του, αυτό δεν θα είναι φυτικής προέλευσης αλλά ζωικό τυρί. Επίσης, τα φυτικά burgers και nuggets ψήνονται στην ίδια σχάρα με ζωικά υλικά, επομένως δεν μπορεί να διασφαλιστεί η απουσία σταυροειδούς επιμολύνσεως. Θα πρέπει λοιπόν ο εκάστοτε πελάτης να μεριμνήσει και να ρωτήσει το κατάστημα εάν οι σχάρες θα πλυθούν πριν την παρασκευή του vegan burger του, ή αν χρησιμοποιούνται διαφορετικές σχάρες για το ψήσιμο των vegan τροφών. Κάτι που δεν είναι ούτε εξυπηρετικό αλλά ούτε και βέβαιο πως θα απαντηθεί με σιγουριά από το κάθε κατάστημα. Άρα, τα plant-based γεύματα που προσφέρονται εξ ορισμού δεν είναι κατάλληλα για vegans.

Το να δημιουργήσει μία επιχείρηση ένα vegan γεύμα δεν είναι δύσκολο. Χρειάζεται απλά γνώση και προσοχή. Ας θυμηθούμε την Goody's η οποία μπορεί να μην προσφέρει μόνο vegan γεύματα, αλλά σε αυτά που προσφέρει, όλα τα συστατικά που συνθέτουν το vegan γεύμα είναι vegan, και έχει διασφαλίσει την απουσία σταυροειδούς επιμολύνσεως με τη χρήση διαφορετικών εργαλείων, αλλαγή γαντιών πριν την παρασκευή vegan γεύματος και ψήσιμο των μπιφτεκιών σε διαφορετικό σκεύος. Μπορεί η Ελλάδα να είναι πίσω ακόμα σε θέματα εξάπλωσης του βιγκανισμού, ωστόσο βλέπουμε μία ελληνική εταιρεία να φροντίζει πιο σωστά τους vegan καταναλωτές.

© Vegan Times 29-09-2022

Από την: Vegan Times
Δημοσιεύτηκε: 26/09/2022
Ενημερώθηκε:
29/09/2022