Τί περιέχει το ντουλάπι ενός vegan;

Με τί είδους τρόφιμα μπορούμε να γεμίσουμε τα ντουλάπια μας;

Meaningful Life

07/10/2021
3' ανάγνωση

Άνω σειρά: Κακάο, ρεβίθια, λευκό ρύζι, σιμιγδάλι, φασόλια χάντρες, καστανή ζάχαρη, καστανό ρύζι, κόκκινο ρύζι, φακές.

Kάτω σειρά: φάβα, διατροφική μαγιά, ρεβίθια, ροζ φακές, φακές beluga, λευκά φασόλια, κριθάρι.

Κάτω σειρά που δεν φαίνεται: αλεύρι ολικής, αλεύρι σκληρό, ρεβυθάλευρο, ξανθή ζάχαρη, κόκκινα φασόλια, μαύρα φασόλια, μαυρομάτικα φασόλια.

Τα περισσότερα τρόφιμα ενός vegan, εκτός των φρέσκων λαχανικών, χορταρικών και των φρούτων, είναι στα ντουλάπια. Κι αυτό γιατί αυτά τα τρόφιμα είναι μακράς διαρκείας και δίνουν το πλεονέκτημα να μπορείς να μαγειρεύεις ολοκληρωμένα γεύματα χωρίς να πηγαίνεις συχνά για ψώνια.

Όσπρια και ζυμαρικά σε γυάλινα δοχείαΕικόνα: cottonbro | Pexels

Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, μπορείς να κάνεις ολόκληρο πάρτυ χωρίς να χρειαστεί καν να πας στο σουπερμάρκετ.

Αυτά είναι τα τρόφιμα που μπορείς να έχεις πάντοτε στο ντουλάπι σου, ανάλογα με τις προτιμήσεις σου, ώστε να φτιάχνεις απλά αλλά και πιο σύνθετα φαγητά:

  • Όσπρια όλων των ειδών: Φασόλια (γίγαντες, μικρά, κόκκινα, μαύρα), φακές (καφέ, μαύρες, ροζ), ρεβίθια, φάβα, μπιζέλια (κίτρινα και πράσινα), κουκιά.
  • Δημητριακά: Ρύζι, κριθάρι, βρώμη και νιφάδες βρώμης, πλιγούρι, ζυμαρικά, κεχρί, φαγόπυρο, αμάρανθο, κινόα, αλλά και παξιμάδια.
  • Άλευρα από σιτάρι, καλαμπόκι, σίκαλη, φαγόπυρο, αλλά και ρεβυθάλευρο.
  • Ξηρούς καρπούς: Αμύγδαλα, φυστίκια, φουντούκια, κάσιους, και άλλα.
  • Σπόρους: Ηλιόσπορο, κολοκυθόσπορο, παπαρουνόσπορο, λιναρόσπορο, τσία (chia), και άλλα.
  • Φυτικά γάλατα και κρέμες “γάλακτος”: Σόγιας, αμυγδάλου, βρώμης, ρυζιού και άλλα. Φυσικά μπορείς να φτιάξεις χειροποίητα, με πρώτες ύλες τους ξηρούς καρπούς και το νερό.
  • Αποξηραμένα φρούτα: Μούρα, βερίκοκα, σταφίδες, χουρμάδες, και άλλα.
  • Τόφου: Υπάρχουν τόφου που διατηρούνται εκτός ψυγείου: απλό και silken (απαλό).
  • Κονσέρβες και βάζα: Ντοματοχυμό, ψιλοκομμένες ντομάτες, ελιές, πάστα ελιάς, λιαστές ντομάτες, καλαμπόκι, μανιτάρια, μαγειρεμένα όσπρια, jackfruit, αμπελόφυλλα, διατροφική μαγιά, σόγια σος, ταμάρι, τουρσιά, και άλλα συσκευασμένα τρόφιμα.
  • Μπαχαρικά και μυρωδικά.
  • Ελαιόλαδο ή και άλλα έλαια (π.χ. λινέλαιο).
  • Γλυκαντικά: Μελάσα, χαρουπόμελο, σιρόπι αγαύης, σιρόπι σφενδάμου, ζάχαρη από ζαχαρότευτλο, ζαχαροκάλαμο ή καρύδα, κ.λπ.
  • Κακάο, μαύρη σοκολάτα, κουβερτούρα, χαρουπάλευρο.

Με όλη αυτήν την ποικιλία τροφίμων και με λίγες πατάτες και κρεμμύδια, με μερικά λαχανικά, χορταρικά ή και κομμένα φρούτα στην κατάψυξη, μπορείς να φτιάξεις αμέτρητα φαγητά, όπως επίσης και πολλά γλυκά. Φαγητά όπως μπιφτέκια, πίτσες, ζυμαρικά με λευκή σάλτσα, φυτικά τυριά/αλείμματα, κρέμες (από μπεσαμέλ μέχρι κρέμα “γάλακτος”), φαγητά με “κιμά” στην vegan εκδοχή τους, όπως επίσης γλυκά με φυτικά γάλατα, κρέμες από ξηρούς καρπούς, ακόμα και τούρτες φτιάχνονται από υλικά που μπορούμε να έχουμε στο ντουλάπι. Mε λίγη οργάνωση δεν λείπει τίποτα, ακόμα και για ένα τραπέζι με πολλούς φίλους. Το μόνο που δεν θα έχεις είναι φρέσκες σαλάτες.

Αλλά... ποιος χρειάζεται σαλάτες όταν τα κυρίως πιάτα του είναι τόσο υγιεινά όσο οι σαλάτες;

© Vegan Times 01-10-2021

Από την: Vegan Times
Δημοσιεύτηκε: 01/10/2021
Ενημερώθηκε:
07/10/2021

Πηγές:

  1. Πηγή κύριας εικόνας: Vegan Mama